איך מכינים רשימת מוזמנים

איך אתם מדמיינים את החתונה שלכם, באירוע קיץ ססגוני או בחתונת ערב מלאת רושם?

לא משנה מה ההעדפה שלכם, יש נושא אחד שוודאי כבר חשבתם עליו זמן רב מראש, ואולי אפילו עוד לפני שהכרתם את בן או בת הזוג שלכם: כמות המוזמנים.

השאלה כמה אנשים להזמין לחתונה נתפסת לא פעם כקריטית במיוחד, ומסיבות רבות ומגוונות – בהן בראש ובראשונה כמובן הלוגיסטיקה הכרוכה באירוח שלמספר אנשים גדול, והעלויות שהיא כרוכה בהן.

לכן, בין אם יש לכם משפחה גדולה או קטנה ובין אם עברתם במסגרות רבות במהלך חייכם או לא, מדובר בסוגיה שיש להקדיש לה זמן ומחשבה רבה, וכן לתכנן אותה יחד כזוג.

אז איך תעשו זאת, ויותר מכך, איך תעברו זאת בשלום? הנה המדריך לבניית רשימת המוזמנים המושלמת.

 

באנר מאיו מיוזיק

 

הרכיבו את הרשימה בשלבים

אחת המשימות שהזוגות המאורסים חוששים מהן יותר מכל היא צמצום המוזמנים ותחושת האשמה, שבאופן בלתי נמנע מלווה אותה תמיד.

עם זאת חשוב לזכור כי הדיונים והחשיבה אודות כל מוזמן ומזומן אינה חייבת להיעשות ביום אחד, ובהחלט יש מקום לדיון ולחשיבה מחדש על אנשים או משפחות שאתם מתלבטים לגביהם.

במיוחד אם אתם נמצאים בתחילת הדרך ואתם רק מתחלים לחפש אחר אולמות וגני אירועים, מחפשים שמלת כלה, חשוב לערוך רשימה ראשונית הכוללת מספר משוערך של מוזמנים – כדי לדעת לאן לכוון, ומה להגיד לבעל האולם.

 

איך להתחיל?

העלאת זיכרונות מהעבר עשויה להיראות כמו משימה פשוטה וקצרה, בה על פניו נראה כי כל שעליכם לעשות הוא לרשום את המסגרות שעברתם בהן, ואת שמותיהם של האנשים החשובים שליוו אתכם במהלכן.

אלא שבמציאות השיטה הזו אינה מוכחת כיעילה – וזוגות רבים מעידים כי הם למעשה נזכרו באורחים נוספים ברגע האחרון (או, למרבה הצער, גם אחריו).

כדי לגשת למשימה באופן יעיל, ולמרות שבמבט ראשון זהו פתרון שנראה ארוך יותר – כדאי לעבור על רשימת אנשי הקשר בטלפון, ולדלות ממנה את השמות הרלוונטיים.

בתור שלב ראשוני, וודאי אם אתם עומדים לעבור על מאות ואלפי שמות של אנשים, העלו על הכתב גם את מי שאינכם בטוחים לגביו – מלאכת הסינון והחשיבה בראש צלול כבר תיעשה בהמשך.

סידורי הושבה

 

האם לא שכחתם אף אחד?

כשם שאתם מכינים את רשימת המוזמנים שלכם, כל אחד בנפרד וכמובן גם יחד כזוג, יש לזכור כי בהרבה מקרים תצטרכו להזמין לא רק את האורחים שלכם אלא גם את אורחיהם של ההורים וקרובי המשפחה, לפעמים גם מדרגות מרוחקות.

לכן חשוב לתאם ציפיות עם ההורים וליישר איתם קו בנוגע לכמות המוזמנים הצפויה מבחינתכם ומבחינתם – ואם הצפי שלכם אינו עולה בקנה אחד עם זה שלהם, קיימו איתם דיון כנה ופתוח למשא ומתן (משני הצדדים).

מטבע הדברים, בהרבה מקרים יהיה מדובר בנושא רגיש הכרוך בוויתורים מורכבים, וחשוב לזכור כי אחרי הכל, מדובר בערב אחד ובמסיבה שעם כל ההתרגשות והמעמד המרגש – היא תסתיים בתום כמה שעות, שאחריהן תתחילו את חייכם כזוג, בליווים של בני המשפחה שלכם ברקע.

 

איך לצמצם את הרשימה?

בעולם ארגון החתונות קיימת אמרה שגורה לפיה אם תזמינו 100 אנשים לחתונה, 10 אנשים ייעלבו מכך שהם לא הוזמנו, ואם תזמינו 500 איש, 50 אנשים ייעלבו.

במילים אחרות, תמיד יהיה מי שעשוי להיעלב מכך שלא הזמנתם אותו לאירוע, ובאופן יחסי המינונים תמיד יתאמו לכמות האנשים שבאולם.

עם זאת, אין משמעות הדבר כי עליכם “לסנן” את אותם אנשים שהייתם מאד רוצים להזמין אך אין ביכולתכם לעשות זאת, וודאי שאינכם צריכים לחשוש מאבדן הקשר איתם.

תוכלו בהחלט להתקשר אליהם או אפילו להיפגש איתם, ולהסביר להם כי אתם מעוניינים לארגן אירוע קטן יחסית (שהרי אם הוא גדול יותר הייתם יכולים להזמין אותם). 

באשר למלאכת הצמצום עצמה, מומלץ לחלק את השמות לפחות לשלוש קטגוריות: אנשים שבוודאות תהיו מעוניינים להזמין, אנשים שכנראה יהיו בסופו של דבר מחוץ לרשימה, ושמות שאתם עדיין מתלבטים לגביהם.

זכרו כי אחרי הכל, המשימה ה”מורכבת” והקשה הזו למעשה מכילה רק כמה שמות בודדים – שבמקרה האופטימי יגיעו לכמות של יותר משלושים איש.

לכן חשוב לעמוד לרגע על הנתון הזה, ולזכור שאחרי הכל – ההתלבטות תיסוב בסך הכל סביב רשימה מצומצמת ולא אימתנית כל כך. 

רשימת מוזמנים

 

סידור השולחנות

בסידור השולחנות דרושה זהירות רבה, ולכן מומלץ לחלק גם כאן את העבודה לשני שלבים שונים: בתור התחלה, נסו ליצור טיוטה של השולחנות על פי ראות עיניכם ולפי האינטואיציה.

לרוב ההשערות הראשוניות שלכם תהיינה נכונות, והשינויים שתידרשו לבצע בהמשך יהיו קטנים ולא משמעותיים.

עם זאת, מומלץ לעבור שם אחר שם ולבדוק כי הסידור אכן מתאים לכל אחד מהמוזמנים באופן אישי (כדאי שלא לעשות זאת ברצף, אלא בזמן שלכם, ובבחירת כמה שמות בודדים בכל פעם). 

כעקרונות מפתח לסידור השולחנות, הקפידו לשמור על הכללים הבאים: 

  • הושיבו שולחן ליד שולחן את קבוצות המוזמנים הגדולות שבהן כולם מכירים זה את זה מאותו מקום. כמו כן, אם מדובר בקבוצה דינמית שככל הנראה תרקוד הרבה – העדיפו להושיב אותם בסמוך לרחבת הריקודים.
  • נסו שלא להושיב רווקים או גרושים בשולחנות שיש בהם רק זוגות, וודאי לא כאשר הם אינם מכירים אותם, או שהם מכירים אותם רק באופן רופף. באותו האופן השתדלו שלא לדרוך על פצעיהם של מכרים שאתם יודעים כי הם מתמודדים כעת עם קשיים (זוגות המנסים להיכנס להריון בשולחן עם תינוקות, גברים או נשים אחרי פרידה הממוקמים עם חברים של מי שנהגו לצאת איתם וכו’).
  • הקפידו להושיב אנשים מבוגרים רחוק מהרמקולים, וקרוב ככל האפשר ליציאה ולחדרי השירות. 
  • אל תשכחו להשאיר מקום גם לעצמכם! למרות שככל הנראה לא תשבו הרבה ופשוט תסתובבו בין השולחנות, עדיין חשוב שיהיה לכם “בסיס אם” שתוכלו לשבת בו בנחת בזמן שהמנות יוגשו.

אנחנו מספקים שירותי אישור הגעה וסידורי הושבה וכמובן הפקות וניהול אירועים מקצה לקצה. צרו קשר עם נציגי השירות שלנו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

רשימת מוזמנים זה אחד הדברים הקריטיים באירוע שלכם וכדי להכין רשימת מוזמנים כמו שצריך עליכם לעבור כמה שלבים עד שמגיעים לרשימת מוזמנים הסופית, במאמר אנחנו מרחיבים את הנושא הזה שלב אחר שלב על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.

יש הרבה יתרונות לרשימת אורחים, כמו: צפי לכמות מנות שמזמינים באולם, רשימה מסודרת לסידורי הושבה ואישורי הגעה, אפשר להוסיף עמודה של כמה שמו במתנה ועל פי כך לדעת כמה להחזיר להם באירוע שלהם ועוד.. לכתבה המלאה כנסו לאתר.

תמיד אפשר לצמצם את הרשימה, העיקר זה שתהיו שלמים עם רשימת המוזמנים הסופית, תמיד יהיו אנשים שיתבאסו עליכם שלא הזמנתם אותם אבל צריך לחשוב טוב לגבי מי שבא אליכם לאירוע ותצטרכו לחזור אליו. לכן כדאי להקציב לזה זמן חשיבה לביצוע המשימה. לקריאת המידע המלא היכנסו לאתר.

לייעוץ חינם השאירו פרטים
להתארגן ליום המיוחד בקלאס
השלום 89 באר שבע - שניים מהדברים הכי חשובים ביום החתונה הם איפה תתחילו אותו ואיפה הוא הסתיים. אנחנו כאן כדי לדאוג ששניהם יתממשו בשיא הפינוק והסטייל!
השלום 89 באר שבע - שניים מהדברים הכי אנחנו כאן כדי לדאוג ששניהם יתממשו בשיא הפינוק והסטייל!
לבדיקת תאריך פנוי השאירו פרטים