ארגון חתונה: 5 טיפים חשובים שצריך לדעת לפני שמתחילים בהכנות

לבדיקת תאריך פנוי

מאת

מאת

אליאור

הצעת לה נישואין? מאורסים סוף סוף? הכנו לכם 5 טיפים חמים לארגון חתונה סופר מושלמת ועוד דברים שצריך לדעת בדרך לאירוע של חייכם!

1. ארגון חתונה – כך תחסכו עלויות מיותרות.

תקציב אירוע
ניהול תקציב אירוע

 

הדבר המרכזי ביותר והחשוב בארגון חתונה הוא כסף. הפרמטר הזה קובע ומשפיע על כל תהליך קבלת ההחלטות בארגון האירוע שלכם. מבחירת הספקים של האירוע ועד למספר המוזמנים שתרצו שיהיו נוכחים ביום הגדול שלכם. חשוב מאוד לעבוד עם תקציב מסודר ומנוהל ע”י רשימה מסודרת, מתחילים בכך שמכינים רשימה של צרכים שאותם תרצו באירוע שלכם, כולל תקציב שמלת כלה, חליפת חתן ודיג’י.

מכניסים את כלל ההוצאות לתוך מסמך EXCEL (לשונית נפרדת במסמך רשימת המוזמנים שלכם). כל הפרמטרים הם חשובים! תכללו את כל מה שרק עולה לכם בראש בתור התחלה, ואז תדעו מה חשוב וצריך להיות בוודאות ומה מיותר, יעלה לכם יקר ואח”כ תצטרכו להתמודד עם אותה הוצאה. קחו בחשבון שככל שתארגנו את החתונה יותר מוקדם כך תוכלו לבחון ספקים נוספים, להתמקח על המחירים ולבחור את הטוב ביותר עבורכם.

אם תתחילו לארגן בסמוך לאירוע, אתם תהיו בלחץ לסגור ספקים מסוימים ללא כל התמקחות וכך תוציאו יותר כסף על אותם ספקים שיראו שאתם לחוצים לסגור אותם. מסחר זה מסחר.

2. סגירת אולם לחתונה ותאריך אירוע.

סגירת אולם לחתונה
סגירת אולם לחתונה

 

סגירת אולם לחתונה זהו הדבר החשוב ביותר שתצטרכו לסגור ובהקדם האפשרי. אל תחכו יותר מדי כיוון והתאריכים נתפסים בקצב מסחרר. תקציבו לעצמכם בין יומיים לשלושה ימים כדי לבחון מספר של אולמות ובסוף לקבל החלטה ולבחור את המקום המושלם (והמשתלם) ביותר עבורכם. אין מה לעשות שהכסף משחק כאן תפקיד רציני כיוון ומדובר פה בעלויות רבות.

איך לבחור אולם אירועים? כל התשובות כאן. אם החלטתם לסגור ברגע האחרון, חתונה בהפתעה כמו שאומרים, ייתכן ויהיה לכם משתלם כיוון ולאולם שנשארו מספר תאריכים קרובים, יירצה לשריין את האולם כמה שיותר מהר וזאת נקודת זכות לטובתכם. כמובן שמחירי חורף שונים ממחירי קיץ (בקיץ יקר הרבה יותר ובחורף זול מאוד).

עוד על כמה עולה חתונה תוכלו לקרוא כאן. כמובן שצריך לקחת בחשבון שמה שעולה זול יהיה זול, ועל שירות ואוכל טוב אסור להתפשר. לכן אם אתם סוגרים אולם אירועים ברגע האחרון והמחיר שקיבלתם הוא ממש ממש זול – תדליקו נורה אדומה ותגיעו לאחד האירועים באותו אולם בספונטניות כדי לבחון את רמת השירות והאוכל. מומלץ להכנס לפרופילי הרשת חברתית של אותו אולם ולראות חוות דעת ותמונות מתוך האירועים שהיו באולם הנ”ל.

3. תתנהלו עם מסמך אקסל מסודר לארגון ותכנון החתונה שלכם.

צ'קליסט חתונה
צ’קליסט חתונה

 

סגרתם אולם ותאריך? מצוין! עכשיו מומלץ להוריד קובץ אקסל לחתונה סוג של טבלת “טו דו ליסט” לארגון מסודר ומלא של האירוע שלכם. באותו מסמך תכללו את כל המשימות הרלוונטיות לתכנון האירוע שלכם.

בנוסף תוכלו לקרוא על צ’קליסט הכנת אישורי הגעה וצ’ק ליסט הכנת סידורי הושבה שהכנו לכם >>

יש כמה דברים מרכזיים שאותם צריך לסגור במהירות כמו דיג’י, שיער ואיפור של הכלה, רשימת מוזמנים לאירוע, חברת אישורי הגעה לחתונה, חברת סידורי הושבה, פגישות עם הספקים המרכזיים כמו מגנטים, צלם, ומעצב אירוע. צריך לקבוע תאריך עם האולם לטעימות, סגירת תפריט וזמנים של האירוע.

את שאר הדברים הקטנים יותר כמו רב מקדש, סידור פרחים, טבעות אפשר לסגור תוך כדי ההכנות ולא בלחץ.

4. הפכו את ארגון החתונה לזמן איכות נעים ולא לזמן לחץ לריבים.

אנשים
הפכו את זמן ארגון החתונה לנעים

 

ארגון אירוע כמו חתונה לא תהליך פשוט במיוחד. צריך לסגור עם כל הספקים, על זה אין ויכוח. הדבר היחידי שאפשר להתווכח עליו והרבה הוא התקציב. החתן רוצה X בעוד שהכלה רוצה Y.

מה שחשוב באמת הוא לעשות שיחת תיאום ציפיות ביניכם, זוג יקר, להגדיר תקציב שלא חורגים ממנו (על בסיס בדיקה עם חבר שכבר התחתן – כמה עלתה לו החתונה), ולרוץ עם אותו תקציב ולא לחרוג ממנו בשום פנים ואופן. אם ביצעתם זאת כבר אתם בדרך הנכונה!

5. בחירת שמלת כלה וחליפת חתן.

בחירת שמלת כלה
בחירת שמלת כלה

 

אחד הדברים המרכזיים באותו ערב. ארגון חתונה הוא דבר מאוד חשוב, בעל פרמטרים רבים מאוד. אחד מהם הוא בחירת שמלת כלה שעליו תוכלו לקרוא בקישור.

כמו שהזכרתי בסעיף 4, יש לדבר על התקציב שמוכנים להקדיש לטובת שמלת כלה. המחירים נעים בין 3,500 ש”ח ועד לעשרות אלפים. מומלץ כבר עכשיו להתייעץ עם תופרות ומעצבים ולראות את טווחי המחירים של השמלה שאותה הכלה תרצה.

בחליפת חתן הסיפור פשוט יותר, המחירים זולים יותר והבחירה קלה מאוד (בסוף אנחנו הגברים בוחרים מהר 🙂 )

מאחלים לכם בהצלחה.
צוות Save A Date.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

רוצה אירוע מסודר ומושלם?

השאירו פרטים ונדאג לחזור אליכם הכי מהר שאפשר!